Masajskie kolczyki

   Jeszcze do niedawna uważałam, że koraliki to nie dla mnie. A tu proszę- znowu koralikowa praca. Tym razem kolczyki, które zgłaszam na wyzwanie w KK pt. " Tanzania".






     Myśląc nad tematem wyzwania, chciałam podejść do niego od nieco innej strony. Szukałam czegoś, co by odróżniało ten kraj od innych afrykańskich, bo drzewa, zwierzęta czy te piękne krajobrazy znajdziemy w wielu miejscach Afryki. Pomyślałam, że skoro mam zrobić coś biżuteryjnego, to przyjrzę się biżuterii i ozdobom noszonym w tymże kraju. I tu nie było łatwo bo jak to w Afryce, plemion zamieszkujących ten kraj jest mnóstwo, głównie to ludy bantu, czyli ludy wędrowne, które zamieszkują nie tylko Tanzanię ale i inne kraje afrykańskie. Głównie mieszkają tu ludzie z plemion Nyamwezi i Sukuma oraz inne. "Pod koniec I tysiąclecia n.e. w północnej Tanzanii osiedliły się plemiona nilockie gł. Masajowie (źrodło: http: encyklopedia PWN). Masajowie zamieszkują głównie północną część Tanzanii. I to właśnie kobiety z tych plemion przyciągnęły moją uwagę. Wbrew pozorom wiele ludów zamieszkujących Tanzanię wcale nie nosi ozdób (chyba że w jakieś święto) ale Masajki owszem. Poniżej kilka zdjęć prezentujących ich ozdoby. Dominującym kolorem jest kontrastujący z ciemną skórą biały z dodatkiem niewielkim czegoś jedno lub kilku-kolorowego. Do tego jakieś kółka, trójkąty i inne zwisające elementy.






Wzorując się głównie na pierwszym zdjęciu, zrobiłam zeuropeizowaną wersję ich kolczyków. Dlaczego? Proszę przyjrzeć się zdjęciom...nikomu nie polecam robić sobie takich ogromnych dziur w uszach, stąd moja wersja nieco mniej "bogata". Oryginały składają się jakby z dwóch części. Jedna-większa jest symetrycznie dosłownie przewieszona przez otwór w uszach a druga część jest powieszona już w normalny sposób ale na górnym fragmencie ucha skąd nieco odstające uszy (z powodu ciążących kolczyków). To tak gwoli wyjaśnienia nietypowej formy moich kolczyków. 

   A i jeszcze jedno nie związane z kolczykami...przypatrzcie się tej kobiecie  z pierwszego zdjęcia- pomimo trudów afrykańskiego życia ta wcale już niemłoda osoba ma naprawdę piękną twarz.
Zapraszam do fotorelacji

fotorelacja









 



Komentarze

  1. Jak zobaczyłam to pomyślałam że to zegar z wahadłem. Życzę powodzenia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zachęcam do pisania komentarzy